Med Insurtech kan försäkringsbolagen bli mer relevanta för sina kunder och på ett naturligt sätt utveckla en kontinuerlig dialog. Den nya digitala teknologin väntas revolutionera hela försäkringsbranschen, samtidigt som flera nya regelverk kommer att införas redan i år. Vi kommer att få se nya processer, produkter, distributionslösningar och nya samarbeten. Vilka möjligheter och utmaningar skapar den nya verkligheten? Hur kan du agera, för att få ett affärsmässigt försprång?


Du möter:
Morten Thorsrud, vd, If
Jens Henriksson, vd, Folksam
Staffan Hansén, vd, SPP
Linnéa Ecorcehville, vd, Movestic
Lars Lindmark, Nordenchef, AXA Partners 
Niklas Huss, innovationschef, Länsförsäkringar Stockholm
Peter Popovics, PhD Researcher, House of Innovation / European Institute of Japanese Studies at the Stockholm School of Economics
Sofia de Maré Sundbom, Gruppchef Robotics, IT  Folksam
Linda Öhling, Head of Customer Experience, Trygg-Hansa
Niklas Eriksson, IT Director, Trygg-Hansa
Bengt Blomberg, CIO, Pensionsmyndigheten
Martin Einemo, vd, Insurely
Lotta Rauséus, CMO/COO, Insurely

Varmt välkommen, 
Karolina Storckenfeldt
Projekledare

Anmälan

3 anledningar till att delta


1. Du vill veta vad som händer med Insurtech och hur det påverkar din verksamhet.
2. Du vill nätverka och utbyta erfarenheter med nyckelspelarna.
3. Du vill inspireras av framgångsrika exempel. 

Talarna


Morten Thorsrud
vd,
If

Jens Henriksson
vd,
Folksam

Linnéa Ecorcehville
vd,
Movestic

Peter Popovics
PhD Researcher, House of Innovation / European Institute of Japanese Studies at the,
Stockholm School of Economics

Staffan Hansén
vd,
SPP

Linda Öhling
Head of Customer Experience,
Trygg-Hansa

Niklas Eriksson
IT Director,
Trygg-Hansa

Lars Lindmark
Nordenchef, 
AXA Partners 

Sofia de Maré Sundbom, sektionschef för Digital Arbetsplats och Koncern-IT, Folksam

Niklas Huss
innovationschef,
Länsförsäkringar Stockholm

Bengt Blomberg
CIO,
Pensionsmyndigheten

Martin Einemo
vd,
Insurely

Lotta Rauséus
CMO/COO,
Insurely

Program 2019.


 
8.30
Välkommen, registrering och nätverksfrukost
9.00
Moderatorn inleder dagen.
Georg Ebert, redaktör för nyhetstjänsten Risk & Försäkring
9.05
Ifs nya koncernchef inleder dagen
Morten Thorsrud, koncernchef och vd, If
9.30
Vi säljer inte försäkringar – vi skapar förutsättningar för ett tryggt och skadefritt liv
I bransch efter bransch inträffar stora förändringar när nya affärsmodeller och ny teknologi gör framsteg. Det skapar nya möjligheter för alla typer av företag som leder till nya sätt att arbeta och öppnar dörren för nytt ledarskap. Men för att lyckas med innovation och transformation i en snabbrörlig värld krävs mod och förmågan att tänka nytt, framförallt i traditionella organisationer. Lyssna till hur du bäst driver och stöttar digitaliserings- och förändringsprojekt. Lär dig vilka framgångsfaktorer och fallgroparna är.
Hur ökar du chanserna att lyckas med en hållbar utveckling som möter kundernas framtida behov och förväntningar? 
Niklas Huss, innovationschef, Länsförsäkringar Stockholm
10.00

Blockchain och insurtech
Lars Lindmark, Nordenchef, AXA Partners

10.20
Kaffe och nätverksmingel
10.50
PRAKTIKFALL: Robotics – framtidens kollega är här
Folksam har sedan en tid tillbaka arbetat med en teknik som heter Robotic Process Automation (RPA) - en mjukvara som används för att automatisera manuella arbetsuppgifter. Nu kommer de första resultaten. Hur mycket arbetstid har robotarna sparat in? Har de gjort vad de var programmerade att göra? Frigjort tid för mer värdeskapande arbetsuppgifter? Hur påverkas medarbetarna av sina nya robotkollegor? Sofia de Maré Sundbom från Folksam berättar om saker hon tänker ta upp på robotarnas första medarbetarsamtal.
Sofia de Maré Sundbom, sektionschef för Digital Arbetsplats och Koncern-IT, Folksam
11.10
KUNDRESAN
Bättre kundupplevelse med hjälp av ny teknologi och intern samverkan

Vad innebär trygghet för dagens kunder, oavsett om du är privatperson eller företagare? Hur drar Trygg-Hansa nytta av den nya teknologin? Här ges konkreta exempel på hur intern samverkan och teknologi bidrar till att hitta lösningar som gör det enklare för kunden.
Linda Öhling, Head of Customer Experience, Trygg-Hansa
Niklas Eriksson, IT Director, Trygg-Hans
11.30
Hur ser nästa generations försäkringsplattform ut?
Martin Einemo, CEO, Insurely
Lotta Rauséus, CMO/COO, Insurely
12.00
Lunch
13.00
PARTNER 
Spår 1
Spår 2
14.00
Learning from innovation failures
Failures are inevitable, the key is to make them useful or ”intelligent”. But what can we learn from failures? What techniques can be used to extract as much knowledge from failures as possible? Practical examples from the tech sector as well as latest research results will be introduced.  
Peter Popovics, PhD researcher, House of Innovation at the Stockholm School of Economics
14.25
Kaffe och nätverksmingel
14.50
PRAKTIKFALL: Heldigitalt tjänstepensionserbjudande
SPP har nyligen lanserat ett heldigitalt tjänstepensionserbjudande, som är digitaliserat från “ax till limpa”. Målet var att slopa alla blanketter och manuella moment. Från att en företagskund har bestämt sig, behövs bara signering med Bank-ID och sedan är pensionsplanen etablerad och klar. Hur har lanseringen gått? Vad är lärdomarna och hur ser utvecklingen ut framåt?
Staffan Hansén, vd, SPP
15.15
Plötsligt händer det, politiska beslut som leder till omställning av verksamheten
Plötsligt händer det: Politiska beslut som leder till omställning av verksamheten
Att vara styrd av politiska beslut innebär att man har en tydlig kravbild och tydliga leveransdatum. Men konsekvenserna för IT systemen kan ibland vara oväntade. Lyssna till ett exempel från verkligheten kring hur Pensionsmyndigheten snabbt ställer om verksamheten utifrån politiskt fattade beslut. Hur hanteras ett ökat utvecklingsbehov på 40% inom loppet av 6 månader? Hur agerar myndigheten för att nå målet? 
Bengt Blomberg, CIO, Pensionsmyndigheten
15.40
PANEL: Vägen framåt
Jens Henriksson, koncernchef och vd, Folksam
Linnéa Ecorcheville, vd, Movestic
16.10
Konferensen avslutas och Di:s mingel startar
Notera att programmet är preliminärt och kan ändras. 

Anmälan

Tid och plats.

Datum: Onsdag 22 maj 2019

Tid: kl 8.30

Var: Grand Hôtel, Stockholm, Spegelsalen
 

Pris och anmälan

Just nu gäller exklusivt early-bird pris.

6.195 kr exkl. moms för dig som är anställd på försäkringsbolag (ordinarie pris 7.595 kr exkl. moms)

11.995 kr exkl. moms för dig som levererar tjänster eller produkter till målgruppen ovan (ordinarie pris 14.995 kr exkl. moms).

Målgrupp

Konferensen är för dig som är beslutsfattare från försäkringssektorn som arbetar med affärer, produktutveckling, IT och kundupplevelse och som är intresserade av digitaliseringen av försäkringserbjudanden.

Klicka här för att se redan anmälda företag och befattningar.


 

Partner

Bli partner på konferensen

Att vara partner på en av Dagens industris konferenser är ett utmärkt tillfälle att marknadsföra ert företag och era tjänster mot en specifik målgrupp. Tveka inte att höra av dig till oss om du är intresserad av att vara samarbetspartner på konferensen. 

Klicka på knappen nedan för att lämna dina uppgifter så kontaktar vi dig för att diskutera möjligheterna.

Intresseanmälan partner

Partner - intresseanmälan

Kontakta oss.


Karolina Storckenfeldt
Projektledare
+46 70 515 92 41
Carina Mineur
Partneransvarig
+46 70 456 61 94
Melinda Malmberg
Deltagaransvarig
+46 72 252 68 32