Intresseanmälan 2020

Dagens program.


 
8.30
Välkommen, registrering och nätverksfrukost
9.00
Moderatorerna inleder dagen.
Carolina Klint, CEO North West Region, Marsh AB
Georg Ebert, redaktör för nyhetstjänsten Risk & Försäkring
9.05
Ifs nya koncernchef Morten Thorsrud – om försäkringsbranschen och insurtech
Försäkringsbranschens digitalisering eskalerar. Insurtech innebär nya möjligheter för försäkringsgivare att möta kundernas ökande krav på tillgänglighet och service. För de bolag som använder tekniken rätt innebär det stora kommersiella möjligheter och nöjdare kunder. Vad bidrar nya aktörer inom insurtech med? Och hur drar en etablerad spelare som If fördel av digitaliseringen?
Morten Thorsrud, koncernchef och vd, If
9.30
Vi säljer inte försäkringar – vi skapar förutsättningar för ett tryggt och skadefritt liv
I bransch efter bransch inträffar stora förändringar när nya affärsmodeller och ny teknologi gör framsteg. Det skapar nya möjligheter för alla typer av företag som leder till nya sätt att arbeta och öppnar dörren för nytt ledarskap. Men för att lyckas med innovation och transformation i en snabbrörlig värld krävs mod och förmågan att tänka nytt, framförallt i traditionella organisationer. Lyssna till hur du bäst driver och stöttar digitaliserings- och förändringsprojekt. Lär dig vilka framgångsfaktorer och fallgroparna är.
Hur ökar du chanserna att lyckas med en hållbar utveckling som möter kundernas framtida behov och förväntningar? 
Niklas Huss, innovationschef, Länsförsäkringar 
10.00
AXA Next
AXA Next är en ny enhet inom AXA koncernen som har till syfte att driva företagets ecosystem för innovation, inom vilket AXA Partners spelar en viktig roll. Vi får höra hur AXA investerar i och samarbetar med Insur- och FinTech bolag för att uppnå sin vision om att gå ”beyond insurance” samt leverera på sin Payer-to-Partner strategi. Vi får även ta del av konkreta projekt inom t.ex blockchain och tankar om hur PSD2 kan påverka försäkringsmarknaden.  
Lars von Sivers Lindmark, International Sales Director, AXA Partners
10.20
Kaffe och nätverksmingel
10.50
PRAKTIKFALL: Robotics – framtidens kollega är här
Folksam har sedan en tid tillbaka arbetat med en teknik som heter Robotic Process Automation (RPA) - en mjukvara som används för att automatisera manuella arbetsuppgifter. Nu kommer de första resultaten. Hur mycket arbetstid har robotarna sparat in? Har de gjort vad de var programmerade att göra? Frigjort tid för mer värdeskapande arbetsuppgifter? Hur påverkas medarbetarna av sina nya robotkollegor? Sofia de Maré Sundbom från Folksam berättar om saker hon tänker ta upp på robotarnas första medarbetarsamtal.
Sofia de Maré Sundbom, sektionschef för Digital Arbetsplats och Koncern-IT, Folksam
11.10
KUNDRESAN
Bättre kundupplevelse med hjälp av ny teknologi och intern samverkan

Vad innebär trygghet för dagens kunder, oavsett om du är privatperson eller företagare? Hur drar Trygg-Hansa nytta av den nya teknologin? Här ges konkreta exempel på hur intern samverkan och teknologi bidrar till att hitta lösningar som gör det enklare för kunden.
Linda Öhling, Head of Customer Experience, Trygg-Hansa
Niklas Eriksson, IT Director, Trygg-Hansa
11.30
Hur ser nästa generations försäkringsplattform ut?
Insurely är en digital försäkringstjänst som ger konsumenter översikt över sina försäkringar, oavsett försäkringsbolag. Bolaget arbetar för att digitalisera försäkringsbranschen för att konsumenten enkelt ska kunna välja rätt försäkringsskydd över tid. Lyssna till Insurely, som berättar om resan och lärdomarna hittills. Hur långt har man kommit? Vilka svåra hinder finns på vägen? Vad borde ha varit enklare? Hur ser intresset ut från kundernas sida ut hittills?
Martin Einemo, CEO, Insurely
Lotta Rauséus, CMO/COO, Insurely
11.45
No more krångel - Lojalitet måste löna sig
Påmind håller koll på kundens alla löpande vardagsavtal såsom hemförsäkring, elavtal och mobilabonnemang. Bolaget hjälper också kund att få erbjudande på sina avtal från sina nuvarande leverantör när en bindningstid eller rabatt förfaller. Genom att ge alla bolag chans att premiera sina lojala kunder på ett enkelt sätt vill vi bryta mönstret att man måste byta leverantör för att få bättre villkor. Enklare för kund, men också effektivare för leverantörer tack vare sänkt churn, med tillhörande kostnader, och ökad kundnöjdhet. Det är dags för att lojalitet ska löna sig, för kund och leverantör! Hur ser framtidsplanerna ut?
John Tengberg, vd, Påmind
12.00
Lunch
13.00
Moving mainstream - mapping the Nordic Insurtech Ecosystem for the first time
Michal Gromek, Nordic Insurtech & Fintech Expert 
13.20
Hur man får ut AI-baserade försäkringsprodukter på en global marknad
Best practices – Hur vi förenklar integrationsprocessen, sammanfogar våra AI-baserade realtidslösningar i befintliga försäkringssystem och levererar skalbara och användarvänliga försäkringsprodukter för marknadsledande försäkringsbolag på en global marknad.  
Liselott Johansson, vd, Greater Than
13.40
När kunden får makten över sin egen hälsodata - vilka möjligheter ger det försäkringsbranschen?
Johan Sellström, medgrundare, CareChain
Stefan Farestam, medgrundare, CareChain
14.00
Learning from innovation failures
Failures are inevitable, the key is to make them useful or ”intelligent”. But what can we learn from failures? What techniques can be used to extract as much knowledge from failures as possible? Practical examples from the tech sector as well as latest research results will be introduced.  
Peter Popovics, PhD researcher, House of Innovation, Stockholm School of Economics
14.25
Kaffe och nätverksmingel
14.55
PRAKTIKFALL: Heldigitalt tjänstepensionserbjudande
SPP har nyligen lanserat ett heldigitalt tjänstepensionserbjudande, som är digitaliserat från “ax till limpa”. Målet var att slopa alla blanketter och manuella moment. Från att en företagskund har bestämt sig, behövs bara signering med Bank-ID och sedan är pensionsplanen etablerad och klar. Hur har lanseringen gått? Vad är lärdomarna och hur ser utvecklingen ut framåt?
Staffan Hansén, vd, SPP
15.15
Plötsligt händer det, politiska beslut som leder till omställning av verksamheten
Plötsligt händer det: Politiska beslut som leder till omställning av verksamheten
Att vara styrd av politiska beslut innebär att man har en tydlig kravbild och tydliga leveransdatum. Men konsekvenserna för IT systemen kan ibland vara oväntade. Lyssna till ett exempel från verkligheten kring hur Pensionsmyndigheten snabbt ställer om verksamheten utifrån politiskt fattade beslut. Hur hanteras ett ökat utvecklingsbehov på 40% inom loppet av 6 månader? Hur agerar myndigheten för att nå målet? 
Bengt Blomberg, CIO, Pensionsmyndigheten
15.40
PANEL: Vägen framåt
Jens Henriksson, koncernchef och vd, Folksam
Linnéa Ecorcheville, vd, Movestic
Liselott Johansson, vd, Greater Than

David Haak, CEO, Zurich Nordic
16.10
Konferensen avslutas och Di:s mingel startar

Med Insurtech kan försäkringsbolagen bli mer relevanta för sina kunder och på ett naturligt sätt utveckla en kontinuerlig dialog. Den nya digitala teknologin väntas revolutionera hela försäkringsbranschen, samtidigt som flera nya regelverk kommer att införas redan i år. Vi kommer att få se nya processer, produkter, distributionslösningar och nya samarbeten. Vilka möjligheter och utmaningar skapar den nya verkligheten? Hur kan du agera, för att få ett affärsmässigt försprång?


Du möter:
Morten Thorsrud, vd, If
Jens Henriksson, vd, Folksam
Staffan Hansén, vd, SPP
Linnéa Ecorcehville, vd, Movestic
Lars Lindmark, Nordenchef, AXA Partners 
Niklas Huss, innovationschef, Länsförsäkringar 
Peter Popovics, PhD Researcher, House of Innovation, Stockholm School of Economics
Sofia de Maré Sundbom, Gruppchef Robotics, IT  Folksam
Linda Öhling, Head of Customer Experience, Trygg-Hansa
Niklas Eriksson, IT Director, Trygg-Hansa
Bengt Blomberg, CIO, Pensionsmyndigheten
Martin Einemo, vd, Insurely
Lotta Rauséus, CMO/COO, Insurely
John Tengberg, vd, Påmind
Johan Sellström, medgrundare, CareChain
Stefan Farestam, medgrundare, CareChain
Liselott Johansson, vd, Greater Than
David Haak, CEO, Zurich Nordic
Michal Gromek, Nordic Insurtech & Fintech Expert 

Varmt välkommen, 
Karolina Storckenfeldt
Projekledare

Intresseanmälan 2020

Talarna


Morten Thorsrud
vd,
If

Jens Henriksson
vd,
Folksam

Linnéa Ecorcehville
vd,
Movestic

Peter Popovics
PhD Researcher, House of Innovation,
Stockholm School of Economics

Staffan Hansén
vd,
SPP

Linda Öhling
Head of Customer Experience,
Trygg-Hansa

Niklas Eriksson
IT Director,
Trygg-Hansa

Lars Lindmark
Nordenchef, 
AXA Partners 

Sofia de Maré Sundbom, sektionschef för Digital Arbetsplats och Koncern-IT, Folksam

Niklas Huss
innovationschef,
Länsförsäkringar 

Bengt Blomberg
CIO,
Pensionsmyndigheten

Martin Einemo
vd,
Insurely

Lotta Rauséus
CMO/COO,
Insurely

John Tengberg
vd,
Påmind

Johan Sellström
medgrundare,
CareChain

Stefan Farestam
medgrundare,
CareChain

Liselott Johansson
 vd,
 Greater Than 

David Haak
CEO,
Zurich Nordic

Michal Gromek, Nordic Insurtech & Fintech Expert 

Intresseanmälan 2020

Tid och plats.

Datum: Onsdag 22 maj 2019

Tid: kl 8.30

Var: Grand Hôtel, Stockholm, Spegelsalen
 

Intresseanmälan

Anmäl ditt intresse för konferensen 2020. Då kontaktar vi dig när vi öppnar för anmälan och erbjuder dig samtidigt en exklusiv rabatt på deltagaravgiften. 

Målgrupp

Konferensen är för dig som är beslutsfattare från försäkringssektorn som arbetar med affärer, produktutveckling, IT och kundupplevelse och som är intresserade av digitaliseringen av försäkringserbjudanden.

Klicka här för att se redan anmälda företag och befattningar.

Intresseanmälan 2020


 

Partner

Bli partner på konferensen

Att vara partner på en av Dagens industris konferenser är ett utmärkt tillfälle att marknadsföra ert företag och era tjänster mot en specifik målgrupp. Tveka inte att höra av dig till oss om du är intresserad av att vara samarbetspartner på konferensen. 

Klicka på knappen nedan för att lämna dina uppgifter så kontaktar vi dig för att diskutera möjligheterna.

Intresseanmälan partner

Partner - intresseanmälan

Kontakta oss.


Karolina Storckenfeldt
Projektledare
+46 70 515 92 41
Linda Gillan
Partneransvarig
+46 70 240 13 51
Melinda Malmberg
Deltagaransvarig
+46 73 558 49 86