Den fysiska butiken i en digitaliserad värld 

För 5:e året i rad samlar Dagens industri detaljhandelns nyckelspelare för att diskutera vägen framåt. 
Detaljhandeln är en betydande tillväxtmotor för svensk ekonomi. I dagsläget står branschen dock inför stora utmaningar i form av ökad konkurrens och krympande marginaler. Samtidigt finns det enorma möjligheter för de företag som lyckas anpassa sin verksamhet till den nya verklighet vi lever i.

Den digitala transformationen har påverkat detaljhandelns affärsmodeller i grunden där utvecklingen går från produkter till tjänster och upplevelser. Hur ska handeln möta den digitaliserade kunden? Hur hanterar du och ditt företag den digitala transformationen?

Anmäl ditt intresse för konferensen så kontaktar vi dig när konferensen öppnar för anmälan och erbjuder dig samtidigt en exklusiv rabatt på deltagaravgiften. 

Varmt välkommen!

Mikaela Lindberg
Projektledare
Dagens industri konferens

Anmälan

Kontakta mig med mer info

Tid och plats.

Datum:
11 april, 2019

Tid:
Kl 08.30

Plats:
Sheraton

Pris och anmälan

Huvudmålgrupp: 6.995:- exkl. moms

Sekundär målgrupp:  15.995:- exkl. moms

Målgrupp

Primär målgrupp: Ledande positioner på detaljhandelsbolag så som: VD, marknadschef, head of brand, affärsutvecklingschef, retailchef, produktchef, E-commerce Operations Manager, Business Development Manager, CDO, Omni Channel Manager, Project Manager

Sekundär målgrupp: Du som jobbar på ett företag som erbjuder produkter eller tjänster till detaljhandelsföretag. 

Klicka här för att se redan anmälda.

Talarna


Peter Nilsson
kundupplevelsechef,
IKEA Sverige

Christian Wijkström
vd,
Coop

Fredrik Uhrbom
sverigechef,
Clas Ohlson

Daniel Claesson
head of business development,
H&M group

Niclas Eriksson
vd,
Elgiganten

Anna-Karin Holck,
vice president customer experience, Kappahl

Emma Hernell
vice vd,
HUI Research

Malin Sundström
handelsforskare, Swedish Institute for Innovative Retailing (SIIR),
Högskolan i Borås

Johnas Liljegren
retail industry manager,
Facebook

Per Alamiekkoja
executive director,
Shoppa

Susanne Holmström
vd,
NetOnNet

Jan Lundequist
betalningsexpert,
Nets

Anmälan

Program.

Programmet är under bearbetning och uppdateras kontinuerligt. 
 
08:30
Frukost och registrering
09:00
Moderatorn inleder konferensen 
9:05
New retail
Detaljhandeln genomgår ett skifte som sker i en rasande takt till följd av digitalisering, ändrat köpbeteende och global konkurrens. Vad kan förväntas av framtidens konsumtion? Vilken riktning tar handeln? Och vad gör de aktörer som faktiskt har lyckats ställa om?
Emma Hernell, vice vd, HUI Research
9:30
H&M-gruppen möter framtidens kund i den digitala transformationen
Idag förväntar sig kunden att shoppingupplevelsen ska vara bekväm, underhållande och gå snabbt. Vi möter framtidens kund genom att använda oss av kundnära teknologier, digitala upplevelser och AI, där hållbarhet står i fortsatt fokus. Med hjälp av AI kan vi minska vår miljöpåverkan och uppnå våra hållbarhetsmål, samtidigt som vi skapar en ännu mer relevant shoppingupplevelse, anpassad efter lokala och personliga förutsättningar.
Daniel Claesson, affärsutvecklingschef, H&M Group
9:55
Jakten på kundens uppmärksamhet - hur når du fram till den digitala kunden i den fysiska butiken?
Kundens beteende är under ständig förändring, vilket ställer nya krav på hur information förmedlas. Hur fungerar hjärnan när det kommer till kommunikation? Och hur möter du dagens kund i den fysiska butiken för att nå fram med ditt budskap?
Per Alamiekkoja, executive director, Shoppa
10:20
Förmiddagsfika
10:50
Nudging som konkurrensfördel - nyttan av att skapa valsituationer som knuffar kunden i rätt riktning 
Kunder fattar ofta beslut på en omedveten nivå där pris har visat sig vara ett tungt argument för att motivera köp. Men nu börjar kunder i allt högre grad att efterfråga äkthet, rätt värderingar och produkter som ger ett högre värde än enbart för stunden. Här finns det en outnyttjad potential baserat på emotioner och välvilja. Hur kan nudging hjälpa detaljhandeln att väcka kundens intresse och fatta bättre köpbeslut? 
Malin Sundström, handelsforskare, Swedish Institute for Innovative Retailing (SIIR), Högskolan i Borås
11:15
När vi flyttar in hos kunden - hur möter Clas Ohlson kundernas förändrade beteende?
När färre kunder än tidigare besöker fysiska butiker växer hemmet fram som en allt viktigare kommersiell arena. Genom att komma närmare kundernas vardag, och till och med komma in i kundernas hem, kan vi bli mer relevanta och tillgängliga för våra kunder och därigenom lösa fler av deras problem.
Fredrik Uhrbom, sverigechef, Clas Ohlson
11:35
Med svenska konsumenter i förstoringsglaset - betalningstrender och insikter 2019
Vilka trender ser vi i betalbeteende? Vilka betalsätt dominerar? Och hur ser utvecklingen ut långsiktigt? 
Jan Lundequist, betalningsexpert, Nets
11:55
Panel: Framtidens retail - vad krävs för att vara förstahandsvalet för morgondagens kunder? 
Daniel Claesson, affärsutvecklingschef, H&M Group
Susanne Holmström, vd, NetOnNet
Christian Wijkström, vd, Coop
Jan Lundequist, betalningsexpert, Nets
12:25
Lunch
13:25
Fördjupningsspår
14:25
Bensträckare och återsamling i huvudlokalen
14:40
Så skapar vi en stark kundupplevelse i den digitala tidsåldern
När gränsen mellan fysisk handel och e-handel suddas ut blir det allt viktigare att möta kunden oavsett kanal. Peter Nilsson berättar om hur IKEA fortsätter utveckla kundupplevelsen för att bli mer tillgängligt i en digital värld.
Peter Nilsson, kundupplevelsechef, IKEA
15:05
Med fokus på en träffsäker kundupplevelse - så möter Kappahl framtidens kunder
Handeln är mitt uppe i ett paradigmskifte där det blir allt viktigare för företag att anpassa sig till kundens nya beteendemönster. Hur ställer du om din affär för att bli relevant för kunden? 
Anna-Karin Holck, vice president customer experience, Kappahl
15:25
Eftermiddagsfika
15:55
Digital first – så skapar du succé i varje kanal genom en homogen kundupplevelse
Elgiganten, som utsetts till både ”Årets butikskedja” och ”Årets omniupplevelse”, delar med sig av sina erfarenheter om hur de lyckats väva samman det fysiska med det digitala. 
Niclas Eriksson, vd, Elgiganten
16:20
Soffan och butiken – därför satsar Coop både på e-handel och nya butiker samtidigt
I takt med att e-handeln med dagligvaror ökar markant gör Coop sin största satsning någonsin på e-handel. Samtidigt har Coop sedan 2015 gjort miljardinvesteringar i de fysiska butikerna och planerar nu fler nyöppningar än på länge. Hur går de här ihop och hur ska den fysiska butiken fortsatt vara ett attraktivt alternativ för den växande skaran kunder som handlar online?
Christian Wijkström, vd, Coop
16:45
Friktionsfri framtid - hur möter du kundernas nya förväntningar i morgondagens handel? 
Detaljhandeln förändras snabbare än utvecklingstakten hos många handlare. Teknologi har möjliggjort för nya kundupplevelser men med den har också kundernas förväntningar förändrats. Johnas Liljegren delar konsumentinsikter och exempel på hur handlare kan möta de nya förväntningarna.
Johnas Liljegren, retail industry manager, Facebook
17:10
Moderator sammanfattar och avslutar konferensen
17:15
Kvällsmingel

Anmälan

 

Huvudpartner
       
Partners
                          
Utställare
          

Bli partner på konferensen

Att vara partner på en av Dagens industris konferenser är ett utmärkt tillfälle att marknadsföra ert företag och era tjänster mot en specifik målgrupp. Tveka inte att höra av dig till oss om du är intresserad av att vara samarbetspartner på konferensen. 

Klicka på knappen nedan för att lämna dina uppgifter så kontaktar vi dig för att diskutera möjligheterna.

Intresseanmälan partner

Partner - intresseanmälan

Kontakta oss.


Anmälan